KDO MIŽI? MODA!

Napisal/a: No tags Permalink 1

Nova modna sezona nam je postregla z ekscentrično ‘kaj me briga’ modno zasvojenko.

Inspiracijski pano za novo modno revolucijo sestavljajo fotografije zaprašenih knjižnih polic, zbledela podoba modne ikone iz sedemdesetih, velik rožnat žvečilni gumi in najnovejši model pametnega telefona. Na prvi pogled nič kaj združljivo druščino pa povezuje bistvo njenega obstoja, brezskrbna mladost.

Vsega ‘hudega’ vajena moda bo preživela tudi rožnat žvečilni gumi, s katerim velikanske balone napihujejo tako Guccijeve ‘piflarke’ kot vintidž ‘krpanke’ Miu Miu, ki slavijo kot zmagovalke v številu najrazličnejših stilov v enem samem paketu. Modni oblikovalci so očitno mnenja, da smo pripravljeni na nove stilistične izzive, ki jih bodo po mojem mnenju še najbolje znale izkoristiti nizkocenovne blagovne znamke. Krznen plašč, roko na srce, ni videti kot najbolj luksuzna Fendijeva različica v družbi pletene kape, ki ste jo odkrili med bratovimi starimi cunjami. Kaj več bi si še lahko želeli?

Če smo ‘preživeli’ šlape na rdeči preprogi in večletno klofutanje dobrega okusa, bomo ‘preživeli’ tudi novo nerd modno revolucijo. A vprašanje, ki si ga na tem mestu zastavljam, je, zakaj estetika čudnega in ‘grdega’ še naprej navdušuje širšo modno množico? Smo tako otopeli, kar se tiče vizualnih dražljajev, da nas iz spanja zbudi le še stilistični elektrošok, ali pa se je okus s prihodom mladih modnih generacij res tako spremenil, da ga mi, ‘stari’, ne razumemo več?

Gucci+Fall+2015+Backstage+FCLQd1S17c8l

Guccijeve modne piflarke

Novo modno revolucijo tako tokrat ne gradijo novi materiali, novi kroji, nove oblike, gradi jo nov pristop k stiliranju. Bolj čudno, boljše ali več in še več sta samo dva od številnih napotkov, kako do novega videza. Prvo pravilo, ki ga je večina modnih medijev izpustila, pa bi se moralo glasiti: Dovoljeno za petindvajset let in manj. Čeprav verjamem, da bo v enem od Guccijevih ‘kompletov’ na teden mode priskakala tudi Anna Dello Rosso, bi bilo v njeno dobro, če bi se tokrat vzdržala. Veliko bolj bodo veseli stilisti, ki soustvarjajo serijo Girls. Modna zgodba jim je pisana na kožo. Končni učinek, ki mora delovati, kot da ste oblačila in modne dodatke izbirali miže, oznanja, da vam je za modo čisto vseeno, in hkrati, da ste nova stilistična junakinja, h kateri bodo zrle vse množice. Da vam bo jasno o čem govorim, vse začetnice vabim k ogledu Wes Andersonovega filma The Royal Tenenbaum. Margot Tenenbaum mora postati vaša nova modna ikona. ‘Bi, pa ne bi’ mladostniški značaj je novo modno vodilo, ki v svoje vrste vabi predvsem ‘uporniške’ ljubiteljice mode, medtem ko posh Kardashian sceno pušča na hladnem.

Sama do ekscentričnih messy deklet Alessandra Michela gojim mešane občutke. Na trenutke dvigam palec in z njimi brezskrbno z obešalnikov vlečem oblačila, spet drugič jih preziram, saj modi ne bodo prinesla nič dobrega, še zlasti če se mislijo na sceni obdržati tako dolgo kot sandale Birkenstock, da danes prežijo name tako z modnih pist kot tudi iz vsake kitajske ‘butege’.
Jaz kličem: Tom Ford, vrni se nazaj!

p.s. so pa po mojem mnenju tokrat pri modni hiši Gucci posneli eno lepših, če ne najlepših oglasnih kampanj.

 Fotografije: Pinterest, Gucci